Wednesday 20 November 2013

Özel Eğitimde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımı II

Eğitimde Teknoloji Kullanımı dersi kapsamında sunum hazırlamayı tamamladım bu sürede de hem konu içerisinde bilmediklerimi öğrendim hem de uzmanlık alan dersi kapsamında yaptığım araştırmaları katarak konuyu zenginleştirdim.

Özellikle haptik kavramını öğrenmem sistemlere bakışımı değiştirdi, böyle bir sistemin varlığından ya da bu isimle anılmasından yeni haberdar oldum diyebilirim. Haptiklerin sağladığı yapay gerçeklik ortamları simülasyonlarla karıştırılabilecek olsa da aslında bir birini destekleyen iki sistemden ibaretler, haptikler simülasyonları arttırılmış gerçeklik ortamlarına ya da arttırılmış gerçeklik ortamlarını bir üst gerçeklik seviyesine çeviren yardımcı sistemlermiş diyebiliriz.Ayrıca otistik çocuklar ve disleksi problemi bulunan çocukların üzerinde yapılan çalışmaların aslında eğitime ne kadar yatkın bir yapıları olduğunu da gösterdi bana belkide özel durumlarının bir engelden ziyade sadece bir öğrenme güçlüğü olmasından da kaynaklanıyor olabilir. Teknoloji geliştikçe daha iyi programlanabilir ve daha iyi yanıt verebilir sistemlerin üretilmesi özel eğitimin sonuçlarının olumluluğunu da arttıracaktır.

Ders arasında eskilerden Grup Vitamin'den bilmediğim şarkılara sahip bir youtube listesi buldum adamlar 90'larda o kadar güzel şarkılar yapmışlar ki onların varlığından haberdar olmak bile çok güzel bir durum sayılabilir, yeni öğrendiğim ve günün favorisi olan parçası ise;


No comments:

Post a Comment